Producten worden getest aan de hand van de volgende criteria:
In deze categorie gaan we dieper in op de kwaliteit van het product. We kijken naar het materiaal, de verwachtte levensduur, de prijs-kwaliteitsverhouding en vergelijken we de kwaliteit van soortgelijke producten.
Betrouwbaarheid is de basis van een succesvol product. In deze categorie analyseren we of het product beschikt over de benodigde verkooprechten, noodzakelijke keurmerken en meten we of het product betrouwbaar overkomt op de doelgroep van het product.
In deze categorie beoordelen we of het product een specifiek probleem oplost en meerwaarde biedt ten opzichte van andere producten in deze productgroep. We kijken of er iets extra’s aan het product toegevoegd is en of het product past bij het imago van het merk. We gaan dieper in op de uniekheid van het product.
In deze categorie analyseren we in hoeverre het product innovatief is. We doen onderzoek naar het product en brengen andere aanbieders in kaart. We onderzoeken hiermee het innovatieve- vermogen van het product.
De prijszetting is een van de belangrijkste factoren wat een product succesvol maakt. Onze testers geven een advies over de prijs-kwaliteitsverhouding. We onderzoeken of de prijs het product aantrekkelijk maakt en of deze realistisch is.
In deze testfase analyseren we of het product gebruiksvriendelijk is en of het makkelijk te installeren/gebruiken is. Zo beoordelen we onder ander de handleiding en verdiepen we ons in het gebruiksgemak van het product.
In deze categorie meten we hoe het design overkomt op de doelgroep. We gaan onder ander dieper in op de uitstraling van het product, de functionaliteit en het onderscheidend vermogen.
In deze testfase gaan we dieper in op het onderscheidend vermogen van het product en in hoeverre dit product zichzelf differentieert t.o.v vergelijkbare producten op de markt.
In deze fase beoordelen we de branding van onder andere de verpakking van het product. We kijken of de verpakking voldoet aan de wettelijke verplichtingen en of deze is afgestemd is op de doelgroep. Naast branding kijken we naar het meegeleverde promotiemateriaal. Tevens onderzoeken we of het verpakkingsmateriaal praktisch en functioneel is.
Maatschappelijk verantwoord ondernemen wordt steeds belangrijker. In deze categorie analyseren we in hoeverre het product bijdraagt aan duurzaam ondernemen. We kijken onder andere naar de interne processen, de grondstoffen van het product, de hoeveelheid verpakkingsmateriaal en meer.